Pages

Sunday, August 26, 2012

First Raye Dengan Aufa Khadijah~

Alalala...comelnye anak ibu beraye tahun ni....hihi...
Tak terkata betapa seronoknye dapat beraya bersama si comel tersayang ni... 
Wp ade mase dia suke merengek taktahu sebab smpai kdg2 naik jugak darah ni dengan perangai dia tapi hati ni selalu terubat dengan renungan matanya yang jernih, senyumannya yang manis dan suaranya yang manja.... aduuuhhhhh.... 
tak terucap betapa bahagianya hati ini.... 
Alhamdulillah ya Allah..

Ekcelli, tahun ni macam tahun2 yang sudah aku memang akan pulang ke kampung di Kelantan.
but this year punye first raye di rumah nenek akulah sbb tahun lepas first day raya di rumah keluarga suami... 
Tapi aku takdelah berkire sangat sebab rumah kitorang dekat sgttttt.....so bile2 mase boleh balik umah masing2 kannn...

cume yang bestnye aku suka rasa suasana kelam kabut di pagi raya tu sbb masing2 sibuk nak mandilah, nak pakai cantik2 lah, nak melalaklah... semua tu tak kesahlah kan, tapi yg sadisnye nak bangun awal2 pagi tu sedangkan malamnye tido agak2 lewat jugaklah sebab duk tunggu turn utk iron bajulah, sorang2 mak sedara ada anak 6 - 7 orang... ko kirelah berapa pasang baju keluarga dia nak gosok....nasiblah kaannnn....

tapi suasana itulah yg aku rindu nak rase... 
mak aku memang takde tempat lain dah dia, mesti kat dapur je keje dia...( dia masak sedapppppp sangat )


beberapa keping gambar yang sempat snap mase raye....
maklumlah tgn ni skang dah ade benda penting yang nak dipikul ( khadijahlah tu ), so nak pikul kamera pun kadang2 tak sempat dan tak ingat...

Pagi2 raye khadijah dah ngantok dan boleh tdo lena wp ramai org kiri kanan dok bising...hihi..

Kami tak sedondon.... tak kesah sgt lah sbb tak penting pun kann....

Keluarga saye.... tapi tak cukup korum lagi... kakcik dan suaminye dah balik beraye umah mak mertua..


Aku curious kat pakcik yang baju biru tu tadah tangan dengan semangat yang membara..hehehe...Gambar ni adalah masa majlis cukur rambut baby hafiz, anak mak sedara aku tp tumpang sekali letak khadijah dengar selawat wp dia dah cukur pun awal2 dulu. Cuma akikah lah buat skali ngn hafiz, kebetulan ade kambing lebih sekor murah lak tuh, so buat teruslah akikah tuh..

Seronok berada di pangkuan abah ye sayang...


hahaha...nak gelak dulu boleh? hihihi..(ade lagi gelaknye..) ce teka gambar sape? hihihi ( gelak lagi..) mmmmm...ok2.. Sbnrnya ni gambar saye mase baby2 dulu... skali ku tgk, serupa khadijah lah... dah sah2 lah anak aku kan... tp tk sangka plak khadijah sangat srupa mcm aku masa baby dulu...hii... sukeeee..Gambar ni tok sedara aku yg smpan dalam album dia. masa aku datang beraya umah dia, dia bawak keluar gambar ni....syahdunyeee tgk gmbr lame2 dulu...



Alahai, khadijah duk borak2 ngan atok pasal ape tu? ce cite sikit kat ibu...


hmmm... nilah pe'el dia, tak bleh ade menda yg buatkan dia rimas, mulalah dia nk merengek... aduuhhh....abah cium jelah sayang....


Last skali, ni gambar dgn tok ma cyg2 mucuk2.... Magic btul tokma dia ni, kalau khadijah nangis tak henti2, skali tokma dokong dan peluk dia trus diam dan tdo.... baik anak ibu ni... terasa kasih syg ibu dalam pelukan tokma dia..love u both..

Nampak tangan si kecik tu? hehehe..ibunye baru boleh rehat bile dia dah tido..ape lagi, camwhore lah...kikiki

2 comments:

  1. betul..malam raye ngan pagi raye tu ar paling meriah n seronok...:) aty pon same..selalu luper nak amik gambau..camera tak terusung dah..sebab dah usung anak kan..;)

    ReplyDelete
  2. hehe... suke baca blog aty tau... kadang tergelak sorang2 sbb Qaleef punye prangai banyak yg same dengan anak saya Khadijah...hihi

    ReplyDelete