Pages

Tuesday, February 4, 2014

Abah dlm kenangan

sambungan ....


Beberapa kenangan abah masa di HKL... dari kamera adik2ku... Kamera aku? ade 2 keping je kot... sbb aku taknak amik gambar abah n ade gmbr2 dia sakit, sbb kalu boleh bila abah dah sembuh aku taknak ingat langsung kenangan abah sakit mcm ni....hati aku turut sakit bila tgk dia sakit...

ok, lepas abah tu abah dpt appointment utk dibedah kt bangkak tu utk doktor nak tahu lagi apa sakitnya... Pelik jugak masa tu pakar2 tak boleh nk detect sakit ape, sedangkan bengkak tu besar n keras...

7Nov2014
Abah operation... Ma ade msg " bagilah semangat skit, abah operation harini"... Aku blurr jap, nk ckp pe kat abah?

8Nov2014
Abah dah boleh balik rumah... alhamdulillah, syukur sngt masa tu... means, kesan operation tu tak teruklah kan...,

Tapi bayangkanlah, dalam kalut2 tu adik aku yang laki sorang tu akan melangsungkan perkahwinan dia... tarikh 17 Nov 2013 dengan orang sekampung kat kelantan... aku booking jugak flight firefly abah kalau kata dia nak balik, boleh balik lah... nak naik kete memang kesian lah kt abah.... Book flight utk ma, abah n tikah... 

kalau ikutkan abah tknak balik sbb dia tak larat dah... tapi ayah long aku call suh balik utk cuba berubat kampung...

Lpas operation tu HKL bagi appointment kat Hospital Ampang dan bagitahu abah menghidap kanser kelenjar... Ya Allah... hanya tuhan je yang tahu betapa luluhnya hati ni mendengar penyakit yang paling tiada ubat ni... Tapi ma kuatkan hati kami dgn bagtau boleh dirawat dengan kimoterapi... Abah disahkan Barah kelenjar. ok, aku harap kimo tu boleh berjaya merawat sakit abah ni... dokt kata kena jalani 6 kali kimoterapi.... .
That day abah pergi utk appointmnet di H.Ampang, ingatkan lepas appt boleh balik rumah tp kena tahan terus kat ward... Diorang ckp kenapa lambat dtg, barah ni dah teruk... Ya Allah... terduga lagi hati aku.... Why????

28 Nov 2014...

Abah dah jalani kimo first.. aku kesian kat kedua2 orang tuaku... Aku offer utk jaga abah kt hospital memandangkan ma pun aku tgk penat menjaga abah, tidurnya pun tak terurus... tapi ma bgtahu akak mengandung, orang mengandung tkleh duk ward tu, bahaya...

ok, 29 nov 2013
Abah dah boleh balik rumah.... gembira rasa hati abah dn ma dah ade kat umah... bermula pada tu ma tarikh tilam dari bilik utk letak kt luar sbb abah dah tak selesa duk dlm bilik sbb udara tak beredar sgt...

bersambung...






No comments:

Post a Comment