Pages

Sunday, May 18, 2014

Beza bersalin Operet dengan Normal

Cehhh...mentang kali ni dapat bersalin normal, terus buat posting ni eh... Tapi sebelum tu alhmdllah sgt dpt juga merasa bersalin normal... Masa mrlahirkan yg pertama dlu memang kecewa sgt sbb tk dpt normal. Masa tu aku ingat senang je normal ni, tapi... Hehe... Meh nak cite apa yang aku rasa akan perbezaan keduanya.

Okeh, perbezaan2nya dari segi;

1) kesakitan: seriously, kalau kata sakit tu mmg dua2 sakit. Tapi sakit normal adalah yang paling sakit yoo... Sakit czer aku tak rasa melainkan selepas dh balik umah berpantang... Sakit normal masa dalam labor room tu ya Rabbiiiii... Arrgghh, kalu ingat balik mmg rasa inilah yg terakhir...huhu... Sakit czer hanya dialami masa dlm pntang, jln terbongkok2, sakit kt perut tmpat belah, pergghhhh.. Tp alhmdllah, kedua2 kelahiran ni aku tk dpt epidural. Mgkn Allah tak izinkan, alhmdllah...

2) Berpantang: aku takde maslah berpantang utk kedua2nya. Cuma masa cZer aku tak bleh berurut dan brtungku dalm masa semggu lpas bersalin. Tapi tak boleh pakai bengkung masa czer, sakit wooo.... Lgpun nnt tkde ruang udara kt tmpt jahit, nnt akan bernanah... So mmg tak pakai pape kt perut smpai lah hbis pantang..tu yg buncit perut ku... Bersalin normal kali ni best, boleh tungku perut n pakai bengkung, yeayyy!!!

No comments:

Post a Comment